Zdroj: http://3dmedia.cz/prodejni-prostor/chladici-pult-pohled-zakaznika-a-prodavacky  •  Vydáno: 21.5.2017 18:57  •  Autor: Leoš

Chladící pult - pohled zákazníka a prodavačky

Chladící pult - pohled zákazníka a prodavačky

Krásná cukrárna, příjemná obsluha a zákazník, který si připadá jako blbec, protože ani neumí popsat dva chlebíčky, které by si rád koupil. Opravdu velmi častý problém, kde má obsluha za oboustranně prosklenným pultovým chlaďákem ve výšce očí zcela jiný pohled na útroby chlaďáku, než zákazník. 

Uvědomme si, že zákazník je na opačné straně chlaďáku a tragédie je, když se prodávající snaží mluvit přes chladící box, kdy mu často není rozumět. Také přirozeně po zákazníkovi vyžaduje, aby mluvil nahlas. Přes dvě skla se prostě špatně šíří zvukové vlny. Zákazník se snaží odhadnout, kde se prodávající právě nachází a tak vzniká zajímavá soutěž ve vzájemném hledání se a dorozumívání.

K tomu všemu to, co je pro zákazníka vlevo, je pro obsluhu vpravo. Jediné, co lze počítat za správně označené, je směr nahoru a dolu. A největším problémem jsou popisem neoznačené jednotlivé položky. Takže při výběru z pěti druhů chlebíčků vznikají požadavky od zákazníka na ten chlebíček s vejcem a kolečkem salámu, přitom další dva sousední typy chlebíčku také obsahují vajíčko a salám. Nebo mezikulturní přenice o tom, zda je čokoládový bobek s vaječňákem uvnitř bombičkou (používá se často např. ve východních čechách), nebo špička po pražsku. Nad zákazníkem nezvítězíme - ani to není záměrem. Takže, zkusme najít schůdnou cestu.

Jak vylepšit komunikaci:

Ke každému výrobku dejte čitelně buď popisek typu: špička, marokánka..., nebo, k čemuž se přikláním spíš, viditelné číslo a detailnější popisek výrobku, jak je vidět na přiloženém obrázku. 

Nesmíte si však zapomenou ten samý číselný tahák udělat pro sebe - tedy z pohledu prodavače/ky.

 

 cedulka k chlebíčku do chladícího pultu