Menu

Vyhledávání

Kategorie: Zákazník má pravdu

"To neexistuje." - jedna z nejtragičtějších vět prodavače

"To neexistuje." Věta, kterou zákazník nikdy nechce slyšet a přesto jí oblažují příslušníci cechu prodavačů tisícovky zákazníků denně. Stala se mi taková nemilá věc. Něco se rozbilo, nevím přesně, jak se daná součástka odborně nazývá, ale předpokládám, že když příjdu za profesionálními prodavači z oboru, poradí a ideálně mi prodají kýženou součástku. Prodavači odborníkovi popíšu funkci součástky, nemám ji s sebou. Popíšu i zařízení, ve kterém se nachází a ouvej. Dozvím se, že taková věc neexistuje.

Přesvědčuji prodavače, že součástka existuje a on mě přesvědčuje, že neexistuje. Přesvědčuji prodavače, že jsem nedávno takovouto součástku držel v ruce a on mě přesvědčuje, že o ničem takovém v životě neslyšel a že to rozhodně nemají na skladě. Tím konverzace skončila. Nemají a prodavač ani nechce hledat řešení. Odcházím.

Je to škoda, já nemám součástku a obchod nemá mé peníze. Oboustranná nespokojenost. Řeknete si, "přeci když nemají součástku, stejně nic nemohli prodat." Chyba, zrovna v mém případě existovala alternativa a v dalším obchodě mi opravdu nabídli plně funkční řešení.

Uvědomme si, že dvěma slovy "to neexistuje" o sobě tvrdíme, že máme omezené rozhledy a znalosti, případně obojí. Proto není nutné zákazníka přímo poslat pryč, hledejte řešení. Ptejte se na detaily výrobku. Budete si možná často připadat jako detektiv. Ale ten uspokojující pocit, když nakonec najdete řešení, bude stát za to. 

 

 

print Formát pro tisk

Komentáře rss

Přidat komentář >

Nebyly přidány žádné komentáře.